دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 1196191
۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
علیمحمدی دادستان ایلام

حوزه/علی محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام، در مراسم افتتاح دادگاه صلح مرکز ایلام، به نقش این دادگاه‌ها در کاهش اطاله دادرسی و تسهیل دسترسی به عدالت اشاره کرد و بر رویکرد نظام قضایی در دفاع از مظلوم تأکید نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام علی محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام، در مراسم افتتاح دادگاه صلح مرکز ایلام به عنوان شانزدهمین و آخرین دادگاه صلح استان، با بیان اینکه این دادگاه‌ها با هدف تسهیل دسترسی به عدالت و کاهش بار کاری دادگاه‌های عمومی ایجاد شده‌اند، گفتند: دادگاه‌های صلح با رسیدگی به دعاوی کوچک و متوسط نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی خواهند داشت.

وی با اشاره به موفقیت دادگاه‌های صلح در شهرستان‌ها، افزود: این دادگاه‌ها به مدت یک ماه است که به خوبی کار می‌کنند و پرونده‌ها از دیروز به این شعب ارجاع شده‌اند. علی محمدی همچنین به کنترل اطاله دادرسی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در اتقان آرا، استان ایلام جزو استان‌های برتر کشور است و کمترین موجودی در شعب رسیدگی کننده و اجرای احکام در سراسر کشور متعلق به استان ایلام است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام به موفقیت شوراهای حل اختلاف در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، شوراهای حل اختلاف ما مقام سوم در کل کشور را کسب کردند. حُسن این دادگاه‌ها این است که در کنار هر شعبه دادگاه صلح، دو شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد که پرونده‌ها ابتدا به دادگاه صلح ارجاع می‌شود و سپس با نظارت جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف فرستاده می‌شود.

علی محمدی همچنین به آمار موفقیت‌آمیز صلح و سازش در شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: در استان ما، ۵۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش منجر می‌شوند و در هیئت صلح استان، این آمار به بیش از ۶۲ درصد رسیده است. این نشان‌دهنده وجود انس و الفت میان مردم است.

وی در ادامه به حضور قضات جوان و فعال در دادگاه صلح اشاره کرد و گفت: در این دادگاه، دو روحانی معزز نیز حضور دارند که قطعاً در گسترش صلح و سازش نقش پررنگ‌تری ایفا خواهند کرد.

علی محمدی همچنین از حضور نماینده ولی فقیه در استان تقدیر کرد و گفت: ایشان در جهت احقاق حق و اجرای عدالت و صلح و سازش بین مردم سنگ تمام گذاشته‌اند و به عنوان سربازی برای نظام اسلامی خدمت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان با تأکید بر قدرت و توان نظام جمهوری اسلامی، گفت: این اقدامات رژیم صهیونیستی هیچ خللی در رویکرد ما نخواهد داشت و ما به دفاع از مظلوم ادامه خواهیم داد. ان‌شاءالله انتقام این همه ظلم از رژیم غاصب گرفته خواهد شد و همه به رهبر انقلاب اقتدا خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha